آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

Aspartame Vitasweet



برای سفارش و اطلاع از قیمت تماس بگیرید! 02155531207 یا 09123499272


فرم درخواست پیش فاکتور


توضیحات تکمیلی

نام کالا

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

توضیحات

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، یک شیرین‌کننده مصنوعی غیرساکارید است ، که ۲۰۰ بار شیرین‌تر از ساکاروز می‌باشد . این ماده ، به طور رایج به عنوان جایگزین قند در غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود . فرمول مولکولی آسپارتام ( C14H18N2O5 ) است .

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، یک ترکیب سنتتیک است ، که از اتصال دو اسید آمینه ی فنیل آلانین و اسید آسپارتیک با یک متیل الکل بوجود می آید ، متیل الکل در بدن به اسید فورمیک و فورمالدئید شکسته می شود . هر بار که نوشیدنیها یا آدامس های حاوی آسپارتام را مصرف می کنید بدن شما مقداری از این مواد را دریافت می کند .

اسیدهای آمینه مستقیماً به مغز وارد شده و سبب تغییر عملکرد سیستم عصبی شما می شوند . مغز شما به طور طبیعی از فنیل آلانین استفاده می کند ، اما با مصرف آسپارتام شما مقدار بیشتری فنیل آلانین به مغز می رسانید .

مزه آسپارتام

اگرچه مزه آسپارتام نزدیک به طعم شکر در میان شیرین کننده های مصنوعی تایید شده است . بنابراین اغلب با سایر شیرین کننده های مصنوعی مانند آکسیفلما پتاسیم مخلوط می شود تا طعم کلی شبیه شکر باشد .

همانند بسیاری از پپتیدهای دیگر، این ماده ممکن است در شرایط دمای بالا و یا ( pH ) بالا هیدرولیز ( تجزیه ) به اسیدهای آمینه تشکیل دهنده اش شود . این عمل باعث می شود که آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده برای پخت نامطلوب گردد ، این ماده در برابر محصولاتی که دارای ( PH ) بالا هستند تخریب می شود . خصوصیات آسپارتام تحت حرارت با پوشش آن در چربی ها یا در مالتودکسترین تا حدودی بهبود می یابد .

نکته : آسپارتام حاوی کربوهیدرات های صفر است و بنابراین بر میزان گلوکز خون تأثیر نمی گذارد .

تاریخچه آسپارتام

آسپارتام در سال ( ۱۹۶۵ ) میلادی توسط جیمز ام . شلاتر ، شیمی دان شاغل در ( G . D . Searle & Company ) کشف شد . شلاتر ، آسپارتام را به عنوان یک مرحله متوسط ​​در تولید یک تترپپتید هورمون گاسترین برای استفاده در ارزیابی یک کاندیدای داروی ضد زخم سنتز کرده بود . او هنگامی که انگشت خود را که به آسپارتام آلوده شده بود ، لیس زد تا یک کاغذ را بلند کند ، مزه شیرین آن را کشف کرد . ( Torunn Atteraas Garin ) ، در تولید آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی شرکت کرد .

چندین کشور اتحادیه اروپا آسپارتام را در دهه (۱۹۸۰ ) میلادی تصویب کردند ، با تصویب در سراسر اتحادیه اروپا در سال ( ۱۹۹۴ ) میلادی ، کمیته علمی کمیسیون اروپا در مورد مواد غذایی مطالعات ایمنی بعدی را بررسی کرد و تصویب آن را در سال ( ۲۰۰۲ ) میلادی ، مجددا تأیید کرد . مصرف پس از بررسی مجموعه دیگری از مطالعات مناسب بود .

کاربرد آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

از آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، در صنایع غذایی ( آدامس ، انواع غذاهای آماده ، انواع نوشیدنی ها ، شیرینی ها ، چاشنی ها ، دسرها ، شربت های طعم دار ، آب طعم دار ، یخ منجمد ، ژلاتین بدون قند ، آب نبات های سخت و نرم  ، چای یخ زده ، مخلوط فوری کاکائو ، مربا و ژله ، مخلوط آب میوه ، نوشیدنی های آب میوه ای ، شربت افرا ، کیک بدون شکر ، نوشابه های رژیمی بدون گازدار ، نوشابه های پودری ، سس کچاپ بدون قند ، و … ) ، و … استفاده می شود .

و همچنین از آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، در صنایع دارویی ( مانند ویتامین ها و محلول های خوراکی بدون قند ، و … ) ، صنایع لبنی ( ماست کم کالری ، بستنی بدون قند ، تاپینگ بستنی ، بستنی تازه منجمد ، و … ) ، و … استفاده می شود .

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

تولید آسپارتام

تولید آسپارتام فرآیند نسبتا پیچیدهای است ، که در آن اسید آسپاریک و متیل استر فنیل آلانین همراه با مقداری از میکروارگانیسم ها در فرآیند تولید تجاری مورد استفاده قرار می گیرند . سنتز شیمیایی آسپارتام شامل دو مرحله اساسی سنتز شیمیایی است ، که به نام های فرآیندهای ( Z ) و ( F ) شناخته می شوند .

اسپارتام از اجزایی به نام « اسیدهای آمینه » گرفته می‌شود . اسیدهای آمینه نوعی از ترکیبات شیمیایی هستند ، که توسط گیاهان و حیوانات به کار می‌روند تا پروتئین لازم برای حیات آن‌ها را تولید کنند . از حدود 20 نوع اسید آمینه که به صورت طبیعی به دست می‌آیند ، دو نوع آنها برای تولید اسپارتام به کار می‌رود : اسید اسپارتیک و فینل الانین . اگرچه اجزای  تشکیل دهنده اسپارتام در طبیعت به تنهایی یافت می‌شوند ، اما خود اسپارتام در طبیعت نیست و به دست بشر تولید می‌شود . اسپارتام ، به دو روش « تخمیر» و « ترکیب شیمیایی » قابل تولید است .

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، برخلاف ساکارید و سیکلامات که بدون تغییر از بدن دفع می‌شوند ، به اسیدهای آمینه طبیعی سازنده‌اش تجزیه می‌شود ، و آن‌ها نیز به‌نوبه خود در مسیرهای سوخت و ساز معمولی بدن به اجزای کوچک‌تری شکسته می‌شوند .

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet

آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، خیلی در مقابل گرما پایدار نیست ، بنابراین برای استفاده در روش‌ های شیرینی پزی و پخت و پز که به گرما نیاز است ، توصیه نمی‌شود ، اما هیچ ضرری در استفاده از آن وجود ندارد ، در این صورت طعم‌دهنده شکسته می‌شود و شیرینی محصول نهایی را کاهش می‌دهد . این محصول معمولا در انواع غذاها و نوشیدنی‌های آماده که برای تهیه نیاز به گرما ندارند استفاده می‌شود .

برای اطلاعات بیشتر درباره آسپارتام ۱ کیلویی ویتا سوئیت Aspartame Vitasweet ، اینجا کلیک کنید .